Nauka zdalna nie musi być nudna…

Nauka zdalna kojarzona jest ze ślęczeniem przed komputerem ze słuchawkami… Po jednej stronie nauczyciel, który mówi, po drugiej uczeń, który tego musi słuchać.

Ale można inaczej…

Na lekcjach biologii i zajęciach kreatywnych z biologii uczniowie angażowani są do wspólnej pracy w inny, niż tradycyjny sposób.

                Stworzenie Lapbooka to świetny sposób na ćwiczenie manualne – uczniowie opracowują temat na zasadzie przestrzennej pracy – książki z zakładkami, wklejankami itp, kreatywność w tym wypadku nie zna granic.

                Aplikacja Sway to alternatywa dla prezentacji multimedialnej Power Point – wielu uczniów bardzo polubiło to narzędzie do przedstawiania w ciekawy sposób zadania domowego lub opracowania dotyczącego lekcji.

                Aplikacja Mentimeter umożliwia podsumowanie lekcji w inny  sposób – uczniowie mogą wspólnie utworzyć chmurę wyrazową na zadany temat, na zasadzie skojarzeń.

                Ostatnią aplikacją, w której pracują uczniowie na lekcji, wszyscy jednocześnie, a każdy na swojej tablicy, to Jamboard. Aplikacja ta świetnie sprawdza się przy podsumowaniach lub samodzielnej pracy na zadany temat, a uczniowie  nie muszą już niczego wysyłać, praca zostaje automatycznie zapisana, a nauczyciel widzi pracę każdego ucznia przesuwając tablice.

No i oczywiście doświadczenia, które uczniowie wykonują w domach – klasa 5 ostatnio robiła jogurt domowy – wyszło ponoć pysznie…

J.R.

Galeria